Dressyr dressyr dressyr

Publicerat: 2013-05-05 Kl: 21:35:27 | I kategori:


Det är något vi verkligen behöver! Red ett riktigt kämpigt pass i torsdags med stor fokus på lydnad och få ihop honom. Efter 20 min började han släppa och bli fin:) idag körde vi på dressyr igen och det kändes som det hade klickat lite sen sist. Han var mycket enklare att få ihop och vart fortare finare:) provade även att rida på dubbla nosgrimmor då han gapar så fort han inte vill som jag. Visst är inte det de smartaste utan bäst är att lösa problemet, men kan man på ett enkelt sätt få honom att inse att han ska inte göra allt annat än att lyssna på mig genom dubbla nosgrimmor så kör jag på det ett par gånger:) ska även boka tandkoll då det är dags nu:) hoppade även några språng på det läskiga vatten hindret här hemma på volten, vilket var as läskigt;) men efter att ha konstaterar att det inte var farligt så hoppade han glatt:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0