3. Det här behöver jag träna mer på

Publicerat: 2011-12-10 Kl: 08:46:00 | I kategori: Blogglek


Listan kan göras lång. Men framförallt så måste jag komma ihåg att beröma när Qvicken gör rätt! Jag måste vara så tydlig jag bara kan så han verkligen förstår vad jag vill. Hur ska han annars veta vad jag vill?
Men med mig själv så är det främst mina händer, dom tenderar till att hamna i motorcykelstyre läge. Vilket gör att man låser fast handen, vilket resluterar i en stum hand.
Sen behöver jag tänka på min sits. Att inte hamna i framåtläge, bakåtläge, stolsits och allt vad som är fel. Utan sitta rakt över hästen och jobba med bäckenet och min sits.
När jag hoppar måste jag tänka på mina skänklar, dom hamnar gärna lite långt bak, tokigt nog...


Typiskt exempel på helfel skänkelläge... Medans på den högra bilden har jag verkligen tänkt på min skänkel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0