Rapport film+bilder

Publicerat: 2011-11-10 Kl: 20:57:13 | I kategori: Allmänt


Ja nu har filmen äntligen laddats upp. Dock lite halvtaskig kvalite, men det får ni tåla;)
Vi åkte halv 7 imorse. Och han hade lyckats sova försiktigt. Inga lösa knoppar eller pissfläckar på benen:)
Kom fram strax efter halv 8. Gick in och anmälde att jag kommit, visade passet och frågade lite som ag undrade över. Sen gick vi opch plockade ut honom för att mäta honom. Det var jätte spännande! Han var hela 161cm!
Under hela tiden skötte sig han jätte bra!:)
Sen vid 8 startade det, jag gick in och tittade för att få ett hum om vad jag ska göra. Då kom även Mimmi:) Mycket trevligt. Så hon fick stå för filmningen.
Sen var det våran dags! Allt flöt på jätte bra. Han skötte sig precis så bra som jag hoppades att han skulle göra. Han var lugn och fin, men sprang på snällt i ridhuset. Dock med sitt vanliga tröga tempo;)
Löshoppningen var en riktigt överraskning! Han har aldrig hoppat så fint som han gjorde idag vilket var väldigt kul:) Han travande hela tiden när han skulle vilket jag varit lite rädd att han inte skulle göra. Men överlag var han jätte duktig! Och jag fick stort sett bara posetiv kritik!:) Men han var dock inget hingstämne. Men en fin sporthäst.
Domarna sa följande, vilket som även hörs muntligt i filmen.
Typ Saknar könskaraktär, häst av mindre modell, kortlinjerad.
Huvud, hals och bål kort rak hals, omarkerad manke, lämpligt båldjup, slutande kors.
Extremiter och rörelsernas korrekhet korrekt i rörelse, låga trakter. välbenad från sidan.
Skritt Ren Energisk kort(totalt mitt fel, gick för långsamt)
Trav Taktmässig, lätt, spänstig
Galopp Vägvinnande och rytmisk
Löshoppning God benteknik, bra balans, ngt svagt avstamp, önskvärt ngt mer egen framåtbudning
Härstamning Blandad sporthästhärstamning
Jag är jätte nöjd med detta! När vi åkte därifrån var han den enda hästen som inte hade en enda anmärkning på benen, samt hoppade bra både fram, bak och med rygg. Och det är ju jätte roligt!
Här kommer filmen:)

Kommentarer
Postat av: Anneli

Varje gång jag tittar på det här så tycker jag att han blir finare och finare:) Du har verkligen en fin häst där Sanna!!

2011-11-11 @ 08:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0