Löshoppning

Publicerat: 2011-10-06 Kl: 08:10:44 | I kategori: Träning/Tävling


Igår var jag upp till ridhuset med Qvicken. Första gången jag åker helt själv med han.
Alexander, min bror, hjälpte mig att lasta honom och det gick jätte bra.
Qvicken gick stort sett rakt på in i transporten. 

När vi kom upp till ridhuset så fick han stå i  transporten i kanske en kvart? Medans jag plockade fram löshoppnings sakerna. Han stod som ett ljus. Väldigt skönt att han kan stå själv så där. Underlättar en del.
Hade med mig tömkörningsgjorden så jag kunde jobba honom lite som "framridning".
Han börjar bli grymt duktig! Nu börjar det även gå att stå på volt att jobba honom, samt att jag har indrotucerat förvända öppnor på han.
Jennifer kom lagom upp tills det att jag ar klar. Så då var det bara att släppa honom.
Han skötte sig jätte bra! Men han ansträner sig inte det minsta. Hoppade 70cm och han tar bara ett större galoppsprång nästan. Men det känns väldigt bra.
På visningen ska dom kunna hoppa upp till 110.

Här är en film på dom två sista sprången:)


Kommentarer
Postat av: Monica

MEN vad fin han är!!!!! Det där kommer ju bli super superbra!!! Jag ska följa er och lägg upp mer filmer, är ju så kul att se =)

Kram

2011-10-06 @ 11:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0