Kvällsridning igår

Publicerat: 2012-04-04 Kl: 15:09:42 | I kategori: Allmänt


Så skönt att det äntligen börjar bli ljust ute på kvällarna nu!
Jag jobabde till 18.00, och han både äta och prata lite med mamma innan jag kom ut till stallet.
Jag red på volten och tanken var att han skulle försöka att koncentrera sig på mig och inte fiffla med bettet, skaka på huvudet eller något annat mer intressant än mig.
Till en början så ja,  var han inte alls med mig, så fick ta tag i honom och säga till honom att bete sig. Och volia då förstog han minsan att man inte kan busa hela tiden...
Vi började att rida 8volter med halt på mitten när man byter håll. Gick helt okej åt vänster men åt höger ville han inte svänga så fick vara övertydlig och säga att han visste skulle svänga. Och då gjorde han det. Sen övergick vi till att trava på volt åt båda hållen med både av och igångsättningar ökningar och minskningar. För att sedan rulla över i galopp och göra samma sak där, volter öka minska. Våran volt är ganska liten så det blir så mycket jobbigare för honom att bära sig på den än i ett fullsort ridhus. Men han skötte sig jätte bra.
Gjorde även lite snett igenom i både trav och galopp. Dock vart jag väldigt förvånad när jag gjorde snett igenom i galopp, när jag kom till andra sidan så bytte han galopp. Helt korrekt och till rätt galopp. Välbalanserad kille det där!
Avslutade med att försöka rida lång och låg, dvs länga på tygeln och han ska sänka huvudet långt ner för att sträcka ut ryggen.
Red i ca 30 min och var väldigt nöjd med honom!
På fredag blir det löshoppning! Och den 14april blir det dressyrträning för Bettan Karlsson!:)
Kul kul!

Sommarbete 2011


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0