Uppdatering om dressyrträning

Publicerat: 2012-08-31 Kl: 20:47:55 | I kategori: Allmänt


Har inte haft tid att sitta vid datorn och skriva lite längre uppdatering, tar sån tid när man sitter med iphonen;)
 
Men till dressyrträningen i onsdags då, kan börja med att säga att Bettan är verkligen en grymt bra tränare och är lika nöjd över träningarna varje gång!

Vi började med att trava på volt och göra en avsaktning till skritt på varje sida av volten, dvs 2 ggr. Till en början så vart det upp med huvudet och faller framåt i avsaktningarna. Men efter lite övning så gjorde han dom jätte bra, han sakta av fint i form med bakbenen med sig.
Efter avsaktningarna så övergick vi till att göra små volter i volten för att få igenom dom ordentligt.
 Det tyckte Qvicken var hemskt jobbigt, speciellt i höger varv. jag har även märkt att han är lite spändare i höger än i vänster. Så vi fick verkligen leda in honom i volten så han släppte till. Efter det så vart han bra mycket finare och inte lika "stel".
Sen tog vi lite galopp, eftersom sist så var han inne i en dålig fas och var inte alls med på noterna så krävde vi mest att han skulle gå framåt. Vilket han gjorde jätte fint. Han skötte sig kanon i båda hållen.
Därefter så gjorde vi svaga svaga skänkelvikningar åt båda hållen, och när man kom ut på spåret så skulle jag fatta galopp och galoppera ett halvt varv och sakta av till trav med fortsatt bärighet och bakbenen med sig.
När jag rider som jag ska dvs inte lutar mig framåt eller släpper handen så gör han precis som han ska;)
Jag kan sammanfatta träningen med att han var jätte duktig och gjorde precis det jag ville hela tiden:) Har en liten film på filmkameran. Dock har det varit lite mycket att göra sen i onsdag så har inte hunnit fått upp den än.
 
Första gången jag sitter helt "solo"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0