Ridturen i onsdags

Publicerat: 2012-02-05 Kl: 13:13:46 | I kategori: Allmänt


Gick ju så där. Han var mer ovan mark än på marken;)
Jag sa till mamma innan att han kommer antagligen vara jätte busig.
Men hon trodde inte det. Så vi struntade i att mamma skulle gå med en sväng först med grimskaft.
Han var väl snäll att tränsa och sadla i alla fall:P Började redan när jag skulle hoppa upp. Då kunde han inte stå stilla, vevade med huvudet och var allmänt flamsig.
Sen när jag väl kommit upp och fått tag på stigbyglarna så flög han i luften.
Tur att jag har balans om jag säger så!
När vi väl var nere på marken igen så spetsade han öronen och såg skit glad ut. Sen så fortsatte han att busa hela ridturen.
Han flög i luften ett par gånger till, drog iväg för att han vart "rädd" för något med spetsade öron hela tiden.
Men efter ett tag tröttnade jag på hans fjanterier och sa till honom ordentligt. Då vart han sur istället.
Han har ju humör den där. Då ville han knappt gå framåt.
Men efter en stund så var vi överens och då gick det jätte bra:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0