Rid dejt med Mimmi:)

Publicerat: 2012-07-23 Kl: 23:47:15 | I kategori: Allmänt


 

Jag fick visst inte med texten som jag hade skrivit till. Så gör ett nytt försök nu då;)

Igår lastade jag själv(!) in Qvicken i transporten och åkte till Mimmi för att rida ut. Han skötte sig jätte fint. Lite gänggande när vi kom fram. Han knuffade lite på Mimmi när hon höll i honom medan jag gjorde i ordning honom. Annars så stod han som ett ljus. Däremot när vi tog ut dom ut stallet kom han på att han skulle vara en stoor hingst! Han dansade lite och hingstskrek någon gång tills jag tog tag i honom och sa att det räcker nu. Väl uppe på ryggen var han som en tickande bomb:P Öronen spetsade och gick och slängde med huvude och var almänt knäpp. Vi red en sväng runt i Marbäck. Det var massor av nya saker som han inte sett förut. Läskigaste på hela rundan var en hund som stog och stirrade på honom:P Den vågade han knappt gå förbi...
Efter vi travat en bit och han fått gjort av med all energi så vart han riktigt trevlig. Lugn och trevlig. Jag märkte när jag lastade in honom i släppet sen att han avart väldigt trött. Det var nog bra de för den lilla busen, han måste börja tagga ner lite innan man kan sluta. Vilket tar en stund.
Men är så nöjd över honom! Han betedde sig riktigt bra endå! Första gången han var iväg och red med någon anna nhäst än Tamlin:)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0