Löshoppning 13/3

Publicerat: 2012-03-15 Kl: 18:54:59 | I kategori: Allmänt


I tisdags var jag upp till ridhuset med Mimmi och hennes två hästar för att löshoppa!:)
Vi hade bokat ridhuset så ingen kunnde störa oss, vilket var väldigt skönt. Då behövde vi inte stressa något utan bara göra det vi skulle göra:)
Vi började med Mimmis underbart söta ponny! Jag ska också ha en ponny någon dag.
Hon hoppade riktigt fint när hon förstod vad hon skulle göra:)
Sen tog vi Qvicken. Stod som ett ljus i transporten, väldigt skönt att han kan stå snällt i transporten.
Han hade faktiskt riktigt fint driv! Gick på fint framåt och hoppade helt okey. Dock skulle jag vilja att han öppnar upp sig mer i bak. Men det kommer väl:)
Vi slutade på en höjd strax över 120, dock anstränger sig han inte ett dugg. Lite mer tryck i han skulle inte skada. Nästa gång blir det att bredda istället för att höja:)
Sen tog vi Mimmis andra häst. Hon hade sagt att han var totalt värdelös på att löshoppa, men han var jätte duktig! Han sprang mest runt hela tiden och vi behövde inte göra så mycket alls:P
Hade filmare med mig så bjuder på lite klipp från hoppningen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0