Sista mars idag!

Publicerat: 2012-03-31 Kl: 19:18:07 | I kategori: Allmänt


Tiden går så himla fort! Snart är det den 5 maj och dags för treårs!
Jag är liksom redan nervös så det räcker! Usch:P

Idag hade jag tänkt att jag skulle spring träna med Qvicken, men med tanke på att det blåste halvt strom ute så struntade jag i det;)
Så han får vila idag. Men det gör inte så mycket. I torsdags red jag ca 20 min på volten. Jobbade med av och igångsättningar, volter, snett igenom, galoppfattningar och gjorde även två förvända slutor i båda hållen.
Bytte även bett till ett rakt bett med fasta ringar. Vart inte så jätte stor skillnad. Lite kanske.
Sen "hoppade" vi även över en bom!:) Lyckan var total från min sida! Qvicken tyckte det var skit kul och tänkte nog Äntligen något jag vet hur jag gör!
Har märkt att han har väldigt mycket svårare åt höger än åt vänster. Så kände igenom bogarna och mycket riktigt var han lite stel i höger. Kanske inte så konstigt som dom har farit i hagarna dom senaste dagarna. Men massera och linementera så blir det nog jätte bra!:) Börjar redan kännas bättre efter två dagar av massage och stretching.
Sen har jag även bokat tid hos en jätte duktig dressyrtränare! Så antingen den 14 eller 15 april så ska vi åka och rida ett pass för henne:) Ska bli jätte kul, och framförallt väldigt nyttigt inför 3åres testet!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0