En lista...

Publicerat: 2012-05-31 Kl: 19:51:48 | I kategori: Utrustning


Hittade en kul lista på http://internationalshowjumping.se

Så jag lärde göra den:)

 

1. Vad vill du ha just nu?

Jag vill ha massor;) Men högst upp på listan står nog ett par vita Veredus skydd och en skön dressyrsadel!

2. Bästa fynd du gjort?

Min GPA hjälm:) Betalade halva priset på den, köptes från Hästnet, splitter ny med prislappar och allt kvar:) Helt okey tycker jag;)

 

3. Största häst du ridit?

Tror att det var en kompis häst som är närmare 175cm hög. Gigantiskt enligt mig:P

4. Minsta häst du ridit?

En shettis som hette Billy, red han innan jag fick min fösta ponny när jag var 4:)

5. Favoritpryl att shoppa?

Schabrak och fleecetäcken! Dom har en förmåga att alltid hamna i min hand innan jag lämnat butiken. Vet inte hur det går till alla gånger?

6. Något du ser fram emot?

Flyinge i höst eventuellt! Det skulle vara himla kul, annars hela nästa år när jag får komma ut på tävlingsbanan med Qvicken!:)

7. Nämn ett träns du inte tycker är så fint.

Jag vet inte om jag kan nämna ett direkt så där, men tycker att träns med olika färger på fodringen är ganska fult. Sen tycker jag faktiskt att Dyons träns med platt nosgrimma är ganska ful:P

8. Nämn ett schabrak du inte tycker är så fint.

Schabrak som är som paddar tycker jag är fula, samt sånna schabrak som är konstigt skurna så som PW schabraken till ex och amerikanska hoppschabrak....

9. Tjänar du pengar på din blogg?

Absolut inte en krona;)

10. Hur länge har du bloggat?

Ett år i oktober tror jag:)

11. Har du någon gång funderat på att sluta blogga?

Jag är inte där exremt aktiv, utan skriver när jag har något att skriva om:) Det kan betyda att det går ett tag emellan uppdateringarna ibland:)

12. Nämn 3 favoritmärken på ridkläder.

Jag har mycket från Kingsland, trist för att alla andra har det också. Sen tycker jag att Equiline ser väldigt fint ut samt Animo:) En Animo kavaj skulle inte sitta fel;)

13. Nämn 3 favoritmärken på hästutrustning.

Veredus, Equiline och Lamicell

14. Hur många hästar har du haft fram tills idag?

Mina egna så är det 4.

15. Varför började du rida?

Får skylla på min kära mor. Hon köpte ett russ till mig när jag var 4 år gammal och sen dess har jag väl varit fast.

16. Nämn 3 favorit ridsportbutiker.

Jag åker ofta in på Sporren och kollar, känner och klämer på sakerna. Sen letar jag upp det på nätet där det är billigast alt Hästnet. Jag tycker att shoppa begangnat är super bra! Man får kvalite för en billig peng:)

17. Vad föredrar du, shoppa online eller i butik?

Helt klart online! Om jag har fått klämt och kännt först i butik;)

18. Vilken utrustning har du mest av till din häst?

Schabrak...

19. Väntar du på något just nu som du beställt till dig eller din häst, isåfall vad?

Nej:( Får vänta och shoppa tills jag åker till Falsterbo i sommar:)

20. Nämn ett träns du tycker är fint men inte har.

Detta Mark Todd träns tycker jag är jätte fint!


21. Nämn ett schabrak som du tycker är fint men inte har.

Det nya Equiline schabraket med bling! To die fore!

22. Om du var tvungen att välja ett annat märke på sadel än det du har nu, vilket hade du valt och varför?

Prestige S1 sadeln;) Mmmums! Den verkar väldigt bra för hästarna, sen är den ruskigt snygg!

23. Var den här listan rolig?;)

Absolut;)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Kul att du gjorde listan, kul att läsa svaren:)

2012-05-31 @ 23:12:58
URL: http://internationalshowjumping.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0