Dagens ridtur

Publicerat: 2012-11-14 Kl: 15:27:47 | I kategori: Allmänt


Mockade och fixade stallet på förmiddagen idag. Red även en sväng själv ut idag då mamma hade massa annat planerat idag. Men passade ganska bra för då kunde jag trava och galoppera lite:)
Vågar inte riktigt galoppera när mamma är med, Tamlin galopperar så fort och det tycker Qvicken är skit kul och blir helvild;)
Idag var en sån där perfekt rida på grusvägsdag, dom var inte hårda eller super mjuka utan så där lagom.
Han var som vanligt på tå redan när jag hoppade upp. Dock skötte sig han ganska bra idag förutom att han har så bråttom! Jag måste sitta och bromsa honom hela tiden i traven. Och får han inte som han vill så blir han frusterad och viftar med huvudet. Så mycket beror nog på att han orkar inte gå i en långsamare trav för att det blir för jobbigt då. Men jag tycker åtminstånde han kan trava lite saktare än jätte fort;)
Och galoppen, den är ju så härlig! Man kan inte annat än sitta och le när man galopperar. Den är så stor, luftig och härlig. Även fast han vill springa fortare än vad jag vill;)
Det är ju i alla fall ingen trög häst jag har;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0