Hoppträning 7/2

Publicerat: 2013-02-08 Kl: 09:46:03 | I kategori: Allmänt


Det gick över förväntan på träningen kan jag säga! När jag kom dit trodde jag nästan att jag hade tagit mig vatten över huvudet...
Men min strålande lilla häst skötte det lika bra som som andra två! Han var så duktig!
Från att aldrig hoppat mer än 3 hinder i rad till att hopa en bana på 11 hinder och 13 språng med både kombination oxer räcke och räcke oxer, trippelbar och plank! det tycker jag är strålande! 
Han var verkligen på toppen humör, busade och bokade lite och jobbade på så kanon bra! 
Vi började med en ganska simpel övning men som verkligen var nyttig att rida. Det var två bomar utlagda på en volt och så skull eman trava för att sen sakta av till skritt en bit innan för att skritta över bomarna.
Det märktes verkligen om man hade koll på hästarna eller inte, vilket jag tyckte att Qvicken gjorde bra.
Sen övergick vi på 3 hinder på en S båge, Trodde inte här heller att han skulle fixa det, men det fixade han galant! 
efter det så gick vi in på ett hinder på kortsidan för att vända snett igenom på en kombination och sen vända tillbaka över ett litet hinder på kortsidan. Åter igen skötte sig han kanon bra:) 
Efter det satte vi ihop allt till en bana på 11 hinder. Man märkte hur trött han vart för i slutet av banan började mjölksyran komma. Men han kämpade på lika bra endå! En riktig fighter det där:)
Fick massor av fina kommentarer om han också:) det är alltid kul att höra:)
Nej så det var helt klart en jätte bra träning och jag är faktiskt nöjd med Nicklas som tränare. Han var med ordentligt på varje ekipage och förklarade bra:) 
 
Några bilder och en film på banan. resterande film kommer i ett senare inlägg:)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emmy

Har en frågestund just nu.. Kom in och ställ vilken fråga du vill!
http://mliandersson.se/?p=1496

2013-02-10 @ 12:50:06
URL: http://mliandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0