Dagens ridtur, 8/1

Publicerat: 2013-01-08 Kl: 16:52:10 | I kategori: Allmänt


Kan sammanfatta dagen med ett ord, nipprig!
Det började redan i hagen när jag skulle hämta honom. Fick gå hela vägen bort till slutet av hagen innan han bestämmde sig för att komma. När jag väll fått tag på honom och fått på grimman så kommer Tamlin studsandes och bockandes förbi Qvicken... Whoho sa Qvicken och följde efter. Hade inte en suck att hålla kvar honom så jag tappar honom. Tur är väl att jag var i hagen och inte någon annan stanns. Så Tamlin och Qvicken fortsatte sin bustur i full ös i galopp...
Och Qvicken med ett grimmskaft hängandes efter sig... Vilket han tyckte var hemskt läskigt så då kickade han mot det och studsade ännu mer... Så det tog väl en stund innan jag fick tag på honom...
Själva borstandes, sandlandet och tränsandet gick jätte bra. Då stog han snällt i stallgången. Även när jag hoppade upp var han snäll.
Men sen, sen var allt döö läskigt. Marken hade en annan färg, det droppade i skogen, grannens bil äter små hästar, hundar som skäller, människor som pratar, postlådor ja allt var typ dö läskigt;)
Vi travade och fortsatte nöta på våra övergångar, vilket går bra ibland, och ibland får jag knappt stopp på honom;)
Gjorde även en galopp fattning åt båda hållen vilket gick bra, tills jag skulle ha stopp på honom. Han bara spetsar öronen och fortsätter galoppera när jag vill bryta av, hansänker ju iaf tempot och galopperar väldigt långsamt;)
Skit häst, tur att han är söt:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0