Ridit min 4 åring!

Publicerat: 2013-01-02 Kl: 09:50:10 | I kategori:


Och det var absolut ingen skillnad från i förrgår när han var 3 åring;) haha
Vi red två varv på slingan med fokus på av och igångsättningar. Skritt trav, trav skritt, skritt halt, halt skritt. Han gjorde det bra efter en stund, då han tycker det är så tråkigt att sakta av, han vill springa fort!
Så i traven sitter jag faktiskt ned just för att han inte ska få för mycket fart och skjuta iväg. Jag kan hålla honom i en långsam och kort trav om jag sitter ned. Och det är inte så att jag sitter ned i en kvart i traven, utan vi försöker att få Max 4-5 steg i traven åtgången. Vilket funkar ibland och ibland inte;)
Så synd dock att all snö typ har försvunnit och lämnat kvar en isgata blandat med stenhård sand/grus väg...

Jag har iaf bestämt mig att verkligen få igång honom nu vilket får resultera i tidigare mornar för att hinna rida eller mörker ridning. Ska börja åka till ridhuset snart också så man kan börja med bomar och hinder:) fast det får vänta ett tag till, han lär komma igång lite mer:)

Men snart så!:)


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Men du får säga till när du vill åka till ridhus, då hänger jag med så kan vi rida tillsammans, och plocka bommar tillsammans ;)

2013-01-02 @ 13:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0