Tävling 9 maj

Publicerat: 2013-05-09 Kl: 18:00:51 | I kategori: Träning/Tävling


idag åkte vi tll älinge RF fast det var verkligen på håret att vi kom iväg. Igår när jag kom till stallet så fixade jag alla saker, putsade det som skulle putsats grejade och fixade. Gick ut i hagen kl 19.15 för att ta in Qvicken för att fixa honom också. Men vad är det jag ser, eller snarare inte ser? Jo han har tappat en sko...
Suck. Tur som det nu är så känner jag många här omkring som kan sko så fick tag på snälla Peter som kom och slog på skon. fast det höll ju också på att skita sig, hittade i skon och Peter hade inga egna skor. fick leta som en galning efter en sko som kunnde tänkas passa. Hittade tillslut en sko som passade perfekt!
 
Åter till idag, på framridingen så var han väldigt lugn och fin. Gick samlat och avslappnat, kunde till och med galoppera lugnt och kontrollerat;) Sen på framhoppningen började det märkas att vi var i ett kokhett ridhus med tung botten för han vart ganska matt och hoppade inte så där värst bra. Attans tänkte jag, det känns inte bra...
Men när vi väl kom ut på banan så spetsade han öronen och körde järnet runt;)
Första hindret gick jätte bra, men andra hindret.. det var SUPER läskigt tydligen:P Och lika så¨andra hindret. sen flöt det på jätte bra och han tittade inget mer. det var en lång bana på 9 hinder. Till nästa klass så var han lika fin, dock två pet för att jag får inte igenom mina förhållningar och då kommer vi för nära och han river. Jag tycker att min ridning inte var speciellt bra alls. La honom lite tokigt ibland, vilket förvisso beror på att jag inte får tillaka honom som jag vill, men det är bara att träna mera och kämpa vidare!:)
 
Film från 90cm rundan och blandade bilder:)
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0