Fredag 27 april

Publicerat: 2012-04-27 Kl: 14:23:48 | I kategori: Allmänt


Idag red jag på volten är hemma. Passade på att rida med det nya sättet. Och så svårt det blir att hålla koll på sig själv sammtidigt som man ska försöak få någon ordning på hästen.
På det nya sättet att rida så får jag inte mesa med honom. Han ruskar och skakar på huvudet för att komma undan, men när jag sagt till honom så blir han mer och mer tillfreds. Vilket Bettan sa i tisdags beror på att han inte ser mig som ledaren. Och ju mer han inser att jag bestämmer desto mindre kommer han fula sig.
Åter till idag, jag bytte bett till det tredelade och jag vet inte riktigt. Var ett himla viftande med huvudet, mycket beror nog på att det blåste och han var hemskt okoncentrerad. Vart bättre ju längre vi red. Det är svårt att ställa om sig, och ännu svårare när man inte har en tränare som säger precis vad man ska göra och när;)
Men tycker endå att det gick OK idag. Qvicken såg nöjd ut efteråt, precis som det ska vara då:)
Så det blir spännande och se hur det här nya sättet kommer utveckla sig:)
Passade även på att springa lite med han! Det gick faktiskt riktigt bra! Kunde driva på honom med spöt till och med!
Ställde även upp honom vilket gick så där. Han hänger gärna med huvudet istället för att lyfta upp det. Förhoppningsvis så är det väl massa spännande saker att titta på på visningen:)
Och just ja! 8 dagar kvar nu;)
Startlistorna hade även kommit upp. Hade hoppats på att få några innan mig, men fick startnr 3 med en strykning innan:P
Aja hopaps den strykningen kommer endå! Hinner jag titta på en iaf:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0