Ridning Fredag 27 juni

Publicerat: 2012-07-02 Kl: 10:37:03 | I kategori: Allmänt


Äntligen har jag varit ute och ridit Qvicken efter två månaders vila.
I onsdags red jag förvisso hem honom från sommarhagen för att han skulle skos på torsdagen, men det räknas inte riktigt. Även fast det var underbart det också;)
Men i fredags så red alltså vi Runt Yvonne. Mamma var med på Tamlin så klart. Vill inte riktigt rida ut själv på honom än då han är lite busig imellanåt;) Till en början var han väldigt stel överallt, dvs svänga gick inte, bromsa gick inte och det gick inte att lyssna på matte... Så fick ta tag i han nån gång för att öpnna ögonen på honom så han var med på att jag satt på ryggen också. Efter det så vart han trevlig, inte som innan semstern med mycket bättre. Rundan tar ca 20 min att skritta och han skötte sig bra. Vi har aldrig ridit runt den förut, men eftresom den går runt sommarhagen så passade det jätte bra att rida den:) Han tittade mindre än vad Tamlin gjorde, för Tamlin gömmde sig bakom Qvicken ibland.
 
Så nu är första turen avklarad, han har vilat i helgen som gått då jag varit bortrest. Och idag så hinner inte mamma och jag vill rida nån gång till med henne så jag får tillbaka lite koll. Men imorgon ska vi rida igen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0