Planering

Publicerat: 2012-05-08 Kl: 18:40:19 | I kategori: Allmänt


Jag har inte riktigt bestämmt mig än hur jag ska göra med Qvicken framöver nu.
Vi har lite olika planer med honom framöver.
Antingen så ska han kastreras innan betet och måste då ridas/motioneras 2ggr dag i ca 3 veckor. Dvs lagom till betet får han semester. Och då får han gå och vara hel ledig 1-1,5 månader och sen sättas igång för fullt tills tja, november? Och sen vila igen över vintern. Som Bettan min tränare sa, varför rida och hålla på när vädret är som värst? varför inte njuta av att ha häst när det är som bäst?
Det är ena tanken, den andra är att inte kastrera nu utan låta han gå på vila nu istället i ca 1-1,5 månader och sen sättas igång och eventuellt matchas inför championatet nere på Flyinge i oktober. Och efter det gå på vila. Men jag vet inte riktigt om han skulle hålla samma mått som dom andra hästarna där. Det är en väldigt lång resa för han att åka. Det som pekar för det posetiva är att han hade betydligt mer att ge än vad som visades i lördags. Vi kan bättre helt enkelt. Och om man nu skulle åka, då är det frågan om man ska satsa på dressyren eller hoppningen?
Så det snurrar en del frågor och tankar i huvudet. Vissa säger åk, du vet aldrig om du får den chansen igen. Medans vissa säger nej, vänta tills nästa år och satsa på 4års championatet. Som sagt man blir lite förvirrad ibland:)

Men just nu njuter jag och Qvicken i vårsolen och skiter i alla problem för en vecka eller så:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0