Ridning 12/1

Publicerat: 2013-01-13 Kl: 17:12:51 | I kategori:


Igår red jag ut på grusvägen och var ute ca 45 min. Och hör och häpna, han var super lugn och fin! Tror att det var väldigt nyttigt för honom att gå tre dagar i rad så han till slut lugnar ner sig lite och vill jobba istället för att busa. Misstänker att han är en sån häst som ska vila helt så lite som möjligt för att vara trevlig att rida.
Vi gjorde inte så mycket utan travade och galopperade lite med fokus på lugnet och göra som jag vill. Vilket han lyssnade super bra på nästan hela passet igenom!:)
Han blir så mycket roligare att rida när man sitter på en häst och inte en tickande atombomb;)

Idag fick han en välförtjänt vila även fast jag hade tänkt rida då jag är ledig idag. Men med tanke på att han var så duktig så tycker jag att han kunde få vila istället:)


Kommentarer
Postat av: Malin o mamma Angie

Hans mor är i alla fall så...lugnare o trevligare ju mer regelbundet hon rids ;) hehe

2013-01-23 @ 14:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0