Söndagas ridning

Publicerat: 2011-12-11 Kl: 18:15:51 | I kategori: Allmänt


Det vart ingen ridning som jag hoppades på igår. Det var snöigt ute och nästan plus vilket resulterar i snöstyltor. Eftersom han inte fick några snösulor när han skoddes sist så vart det som det vart.
Och idag hade jag tänkt åka upp till ridhuset. Men mamma lärde göra annat, så då vart det ingen ridning. Trodde jag...

Men jag tänkte äsch jag får väl rida på gårdsplanen hemma istället. Sagt och gjort. Sa till Mats att jag skulle rida så han kunde hålla ett öga på oss eftersom vi var själva.
Men har skötte sig jätte bra:) Vi tränade på start och stoppen, söka sig nedåt lite,  av och igångsättningar i trav. Det gick faktiskt jätte bra med tanke på omständigheterna. Plus att det var mörkt ute:P Kanske inte dom bästa förutsättningarna  att rida en unghäst i.
Var även lite sugen att prova galoppen igen. Så jag gjorde det! Han fattade på en gång! Duktig kille. Han bara spetsade öronen och tänkte framåt:)
Så jag är verkligen super nöjd med han idag:)
Spännde även sadelgjorden uppe på han idag. Det var första gången jag gjorde det också. Duktig precis som vanligt:)
Undra när bakslaget kommer?;P



Passade på att ta en bild också;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0