Fredag, fast idag...

Publicerat: 2011-10-08 Kl: 08:22:09 | I kategori: Allmänt


Ja jag hann inte alls uppdatera igår, hade skrivit ett jätte bra inlägg  via mobilbloggen men den ville inte ladda upp det.
Så det blir uppdatering om gårdagen idag:)

Det vart en snabbfix med Qvicken igår, då jag hade lite bråttom in till stan. Men inte stressat utan bara göra det som skulle göras och inte tusen andra saker. Vilket det alltid blir när jag och mamma ska göra något.
Mamma var snäll och hjälpte mig, det är ju lite svårt att "rida" själv.

Idag fick han även prova hoppgjorden, men den var snäppet för kort, så måste skaffa en 115 gjord.
Så vi började med att träna på att springa, så han kunde busa av sig lite först. Han var ganska duktig, men han är inte tillräckligt stabil än, vilket inte är så konstigt. Vi har inte tränat så mycket än. Men han håller gärna på med allt annat förutom att vara hos mig och koncentrera sig vilket skulle vara en fördel om han inte gjorde.

Efter det så gick vi upp på volten och jag hoppade upp. Han brydde sig inte som vanligt:) Väldigt skönt.
Så vi skrittare runt lite grann i båda varven, stannade och satte igång.
Man märker verkligen att tömkörningen gjort sitt. Han förstår ju båda stanna, framåt och svänga. Vilket är väldigt skönt så man inte behöver lära dom det när man ska lära dom ridningen.
Fast idag så var han lite busig, rädd för allt, nästan travade och höll på att flamsa lite. Inte den bästa förutsättningen att rida in när det blåser en massa ute. Men men, allt gick ju bra;)

Så över det stora hela så tar han det här jätte bra, och är jätte duktig!:)

Lite bilder från (går)dagen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0