Fredags ridning:)

Publicerat: 2012-02-26 Kl: 23:00:02 | I kategori: Allmänt


I fredags så red jag och mamma ut på Qvicken och Tamlin. Äntligen har jag ju fått tillbaka sadeln:)
Men jag kom på efteråt att jag satte på honom massa nya saker som han inte var van med, inte riden på två veckor och så skulle vi rida ut på de så han skötte sig jätte bra!:)
Satte på honom en martingal eftersom han tycker det är himla roligt att flänga med huvudet. Öronen spetsade och ser överlycklig ut. Men när han tycker det blir tråkigt så slänger han med huvudet för då händer det något;)
Sen hade jag på den nya gjorden också, vilket han inte är van att ha, och en ny omstoppad sadel. Så det vart en del han inte är van med;)
Vi red en runda vi kallar "Farbror Uno rundan", den tar ca 20 min.
Men oj så trött han var när vi kom hem, fast skulle han ta det lugnt istället så skulle han inte bli så trött;)
Det gick i turbo fart hela tiden;) Men han klev på i samma turbofart hela vägen hem också. Så så jätte trött vart han inte, utan mest bara trött i huvudet vilket är bra:)
Jag börjar känna att jag har kontroll på honom större del av ridturen nu:) Samt att han är ju så stadig, han kan busa, hoppa över pinnar och flamsa omkring som om han vore världsvan på detta att bli riden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0