Vad hände år 2011?

Publicerat: 2012-01-20 Kl: 20:02:04 | I kategori: Allmänt


Vi börjar med inridningen.

16 september så satt vi på honom för första gången.
Han brydde sig inte nämnevärt utan bet mest på mamma:P Vi skrittade två varv på stallplanen. Jag var så himla glad efteråt!


Första filmen på när vi rider. Tror att detta är tredje uppsuttna ridningen. Han fular sig lite med bettet och tycker inte det är de roligaste här i världen;)

image description

Första traven tog vi på samma pass som ovan. Lite knakigt men han fattade ganska fort vad jag ville.



Första gången vi rider i ridhus. Han grejar en del med huvudet och flamsar en del. Men jag är lyckligast endå;) Får ju äntligen rida på min "fölunge".


9 november så är Therese(Qs uppfödare) hos oss. Vi skulle åka på rådgivande utställning dagen efter. Då passade vi på att fråga om hon ville prova honom. Självklart ville hon det:)


27 november tvingade jag med min bror för att fotografera mig och Q lite.

image description

En videoblogg från en uteritt jag och mamma var på. Om det var andra gången vi rider ut tror jag?



Första galoppen. En busig häst hade jag i alla fall;)


Sen red jag bara en gång till innan vilan. Då red vi hemma på planen, själva. Det var mörkt och snöigt. Inte optimalt att rida unghäst i;)
Men han skötte sig jätte bra. Tog galoppen alla gånger och travade snällt, om än lite väl fort;)

Kommentarer
Postat av: Hanna Markusson

Vad kul med så mycket framsteg, vad är erat mål med 2012 ? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0