Ridning 18/3

Publicerat: 2012-03-18 Kl: 16:24:13 | I kategori: Allmänt


Hade inte tänkt rida på volten alls idag då jag tänkte rida ut med mamma.
Men Qvicken hade tagit av sig en framsko i fredags och Tommy skulle komma idag på förmiddagen och slå på den.
Han kom 14.15;)
Så jag red på volten lite istället. Han måste först i ca 10 min fula sig, göra precis som han inte ska göra för att sen *jaha* det var så här du ville att jag skulle göra.
Så han vart jätte fin efter en stund! Jobbade honom först i skritten, gjorde lite sidvärtsrörelser på volt. Bad honom flytta sig med hjälp av att jag tryckte mitt inre sitben utåt. Ganska facinerande att han förstår en sån liten sak. Gjorde samma sak åt båda hållen. Gjorde även lite halter och igångsättningar. Sen började jag trava, skit kul tyckte Qvicken och busade mer än att lyssna på mig. Fick honom att komma ner på jorden igen och börja jobba lite. Gjorde galoppfattningar åt båda hållen 2 ggr. Gick fin fint. Men efter jag hade galopperat så vart han skit fin! Han gick i form i galoppen, ner i avsättningen till trav och sen till skritt. Åt båda hållen var han lika fin! Roligt när man ser alla framsteg!
Men nästa gång ska jag prova att galoppera en sväng direkt efter framskrittningen och se om det hjälper som avbusnings metod;)
Konstaterar att jag måste ta lite nya bilder på oss nu! Har ju bara ridbilder sen i höstas på datorn. Så en bildupdate måste det bli inom en snar framtid!:)


Kommentarer
Postat av: Hanna M

Jag skulle kunna fota er någon dag som de var tal om förut :)

2012-03-18 @ 18:27:27
URL: http://eightapril.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0