Lite off

Publicerat: 2012-10-03 Kl: 20:14:55 | I kategori: Allmänt


Just nu sitter jag på ett hotellrum i Härnösand. Är på en jobbresa. Vilket går sådär;)
 
Qvicken får då vila den här veckan och så ska jag skritta ut i helgen på honom:) Sen åker jag bort 1 vecka till och sen ska jag rida ett par gånger till, då ut i skogen och mysa bara. Titta tillbaka på alla framsteg vi gjort och tagga till hans första år som "tävlingshäst". Har redan börjat titta på tävlingar;) 
Så han får vila tills det blir snö ute sen. Eller minst 1-1,5 månad iaf:)
 
Därför jag har varit lite off senaste dagarna här är pga påhopp på en internet sida där dom påstår att Qvicken far illa av att vara hos mig. Och han går inte fram ärligt, och bla bla... 
Kan ju säga det att han har gått på volt/bana var fjortonde dag. Dvs  2 ggr i månaden. Utöver det har jag ridit ut på honom. Sen påstår dom att han inte fått vila... Jag skrev nämligen att han fick vila nästan 3 månader och då fick dom det till att han bara vilade 2 månader. Han ställdes direkt efter 3års testet 5e maj. Vilade resterande maj, hela juni, sen reds han hem i början av juli för att han skulle skos. Sen reds han tillbaka samma dag. Sen har jag för mig att jag red en gång till, och sen åkte jag på semester och var borta 1,5 vecka i till. Så jag började väl inte rida förens i slutet av juli. Vilket nästan blir 3 månader. Och sen red jag för tränare 1 aug vilket kan tyckas tidigt. Men med tanke på att jag vill att allt ska bli bra i hans inlärning så tar jag hjälp och tränar även fast han inte är helt hundra igång just för att det ska bli rätt efter vilan.
Och då kommer folk och påstår att jag rider sönder honom, han far illa och slutsatsen blir stortsett att jag borde sälja honom till någon som kan ställa honom i en hage tills han är 4 och sen kanske börja rida på honom igen. För man ska inte rida på sina unghästar!
 
Suck...
 
Men litar på min magkänsla och qvicken i den här frågan. Han är inte en häst som gör något om han inte vill. Skulle han ha ont skulle han inte göra ett dugg. 
 
Så tar denna bild och taggar till våren med tävlingar!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0